Logo Universiteit Utrecht

Handboek Natuurkundedidactiek

4.2.4 Elektriciteit en magnetisme

Literatuur

  • Coll, R.K., France, B. & Taylor, I. (2005). The role of models and analogies in science education: Implications from research. International Journal of Science Education 27(2), 183-198.
  • Knight, R.D. (2004). Five Easy Lessons, Strategies for Successful Physics Teaching. San Francisco: Addison Wesley.
  • Lee, Y. & Law, N. (2001). Promoting conceptual change in electrical concepts. International Jour­nal of Science Education 23(2), 111-149.
  • Licht, P. & Snoek, M. (1986). Elektriciteit in de onderbouw. NVON-Maandblad 11(11), 32-36.
  • Shipstone, D. (1985). Electricity in simple circuits. In R. Driver, E. Guesne & A. Tiberghien (Eds.), Children’s Ideas in Science (pp. 33-51). Milton Keynes: Open University Press.

Achtergrond

Hulpmiddelen

Begripstests – Bij de vragen in de hieronder genoemde begripstests hoeft niet gerekend te worden. De vragen zijn geschikt voor een discussie tussen leerlingen onderling of klassikaal. In een enkel geval zullen leerlingen het antwoord pas geloven als de proef op de som wordt genomen in een experiment.

Simulaties

Cursusactiviteiten